Yatırımcının yönü Trakya’yı gösteriyor
Demir yolu yolcu ve yük taşımacılığında yürütülen çalışmalar, özellikle İstanbul gibi mega kentlere ulaşımda güçlü bağlantı yolları kazandırıyor. Çalışmaları devam eden Halkalı-Kapıkule Demir Yolu (Hızlı Tren) Projesi, Asya/Avrupa koridorunun önemli bir ayağı olarak yük ve yolcu taşımacılığında bölgenin gelişimini destekleyecek. Proje hattının güzergahı da bu sayede değerlenmeye devam ederken, İstanbulluların son yıllarda gözdesi haline gelen alanda yeni bir hareket de oluşturuyor. Son dört yılda gayrimenkul fiyatlarının beşe katlandığı bölgede, ilçe merkezlerinde de değer artışları devam ediyor.
2019 yılında duyurulan projenin Çerkezköy-Kapıkule arasındaki 153 kilometrelik kesiminde çalışmaların devam ettiğini daha önce duyuran Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bu etabı 2025 sonuna kadar, projenin tamamının ise 2028 yılına kadar bitirmeyi planladıklarını açıklamıştı. Hem yük, hem de yolcu taşımacılığı yapılabilecek yeni hızlı tren hattı olarak planlanan projenin tamamlanmasıyla; Halkalı-Kapıkule (Edirne) arası yolcu seyahat süresi 4 saatten 1 saat 30 dakikaya; yük taşıma süresi ise 6 saat 30 dakikadan 2 saat 30 dakikaya düşmesi hedefleniyor. Çerkezköy-Kapıkule (153 km) kesiminde altyapı yapım çalışmalarında yüzde 82, proje genelinde yüzde 65 fiziki ilerleme sağlandığı biliniyor.
Bakan Abdulkadir Uraloğlu, Asya-Avrupa arasında taşımacılıkta Türkiye’nin köprü konumunda olduğunu vurgulamış; projenin ise, Asya-Avrupa koridorunun ilk parçasını oluşturduğunu ifade etmişti.
AY AY DEĞER ARTIYOR
Halkalı ile Kapıkule arasındaki tren hattı; Halkalı’dan başlayarak Ispartakule, Çatalca, Çerkezköy, Büyükkarıştıran, Lüleburgaz, Babaeski ve Edirne durakları ardından Kapıkule’ye ulaşıyor. Projenin ilk etabı Çerkezköy-Kapıkule arasındaki 153 kilometrelik kesiminin 2025’in sonuna kadar bitirilmesi; Ispartakule-Çerkezköy arasındaki 67 kilometrelik kesimi ve Halkalı-Ispartakule arasındaki 9 kilometrelik kesiminin de 2028 yılına kadar tamamlanması planlanıyor. Yapay zeka teknolojisiyle gayrimenkul değer hesabı sunan Endeksa’nın verilerine göre, projenin ilerleyişinin duyurulduğu ocak ayından mayısa kadar bile il ve ilçe merkezlerinde yüzde 5 ila 8 arasında değer artışı sağlandı.
METREKARESİ 10 KAT ARTTI
EVA Gayrimenkul Değerleme’nin değerleme uzmanlarından Onur Çelik, Halkalı-Kapıkule hattının geçtiği bölgelerde, pandemi sürecinde ve 6 Şubat depremleri sonrasında başta İstanbul’da yaşayanların fazla talep göstermesiyle birlikte hızlı değer artışları yaşadığını hatırlattı. Ulaşımın bölgelerdeki gayrimenkulün değer kazanmasında önemli bir parametre olduğuna dikkat çeken Çelik, değer artışına ilişkin şu bilgileri paylaştı:
“Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası konut fiyat endekslerine göre Tekirdağ-Kırklareli–Edirne illeri birlikte değerlendirildiğinde 2021 yılında endeks yaklaşık 153 baz puan iken, sırasıyla 2022 yılında 660 baz puan, 2023 yılında 1.250 baz puan, 2024 yılında ise 1.368 baz puanları görmüştür. 2020 yılında ortalama metrekare konut biri satışı 2 bin lira ile 2 bin 500 lira arasındayken, metrekare konut birim satışları günümüzde 25 bin lira civarlarındadır. Özellikle pandemi ve deprem sonrası her yıl içerisinde gayrimenkul piyasasında bu illerde yaklaşık 2-3 kat fiyat artışlarına sebep olmuştur. Kuşkusuz talebi artıran en önemli unsurlardan biri de Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı oluyor.”